Wednesday 13 July 2011

...K3n@p@l@h AKU p1l1h D1pl0m@ L@n5k@p Ark173k dan buk@n Ark173k....*-*???

Salam semua..sekali lagi kita jumpa...

Aku sambung dengan cerita yang lain..Yang ada kaitan dengan Geomatika College ..
Kenapa aku pilih  Diploma Lanskap Arkitek?

Lebih kurang ceritanya..Tapi aku tambah detailnya. Ceritanya...

Masa aku dapat tawaran belajar kat sini, aku dapat tawaran Diploma Arkitek..
mulanya aku happy. sebabnya aku still dapat teruskan minat aku..TAPI,,,,
bila kakak manager check syarat-syarat aku,dia kata tak layak..
ayah aku tanya dia. x boleh,ke masuk bersyarat?siap merayu..
aku lagilah..kakak manager cakap tak layak.tapi dia tawarkan kat aku lanskap arkitek.Kakak manager tu cakap kelas dia nak dekat sama dengan lanskap. Ada kelas basic lukisan jugak..Dia suruh aku fikir betul-betul sebelum ambik kos tu..

Lama jugak aku fikir masak-masak. Betul jugak kata kakak tu..Aku langsung tak pandai lukis bangunan apatah lagi nak reka bangunan ideal...Arkitek,kos dia mencabar jugak..nak pikir kreativiti @ logik bila nak reka sebuah projek..So aku ambik keputusan Diploma Lanskap Arkitek..Sekurang-kurangnya kos ni lebih kurang sama taraf dengan kebolehan aku..

Masa aku first time masuk kelas melukis,aku dikenalkan dengan satu lecturer.En.I...Sporting dan kelakar jugak..En.I ajar kelas graphic komunikasi.Kelas lukisan..Best jugak..Kelakarnya ialah kalau tak siap assignment dia atau datang lambat ataupun buat kesalahan,kitaorang kena bayar denda kat dalam tabung mangsa... Sedih aku tak masukkan gambar tabung tu..mesti tergelak punya..
Seorang lagi lecturer yang dikenalkan kat aku ialah Cik Xi. Dia ajar kelas intro lanskap. Lecturer ni memang sporting giler.Yang bestnya time pop kuiz yang dia buat secara mengejut.memang best tak terkata.. itu jelah yang aku boleh tambah detail tentang ni..
Insyaallah kalau aku ada gambar nanti aku post..termasuk gambar lecturer kitaorang..


No comments: